What did you learn at school today?

Jag gillar skolor. De finner saker att ägna sig tid åt och inte fan är det något som har med utbildning att göra. Navets skola har ett projekt, "inte använda mobilen på lektionen"- projektet. De kommer inte att ens få ta med sig luren in på lektionen och om de gör det får den inte ens vistas på skolan under en hel vecka. Hur jävla mycket tid måste inte lärarna lägga på att hålla koll på vem som inte får ha mobilen med sig denna vecka och allt annat som denna regel innebär. Istället för att lägga ner tid till eleverna och deras utbildning lägger de tid på mobiltelefoner.
Visserligen kanske det är så att det är precis vad eleverna gör. Men inte fan lägger jag någon skuld på dem. Mobiltelefonen har nog lärt dem mer än vad lärarna har gjort. Det gäller Kajsa speciellt... tihi.

Jag gillar politiker också. De har spenderat otroligt mycket tid för att diskutera ifall läraren får ta mobilen från elever. Jag menar, folk bor på gatan, folk går på gatan och tusentals är arbetslösa, varför diskutera och försöka lösa de problemen istället?

Vi lägger fokusen på helt rätt saker här i Sverige och i resterande delen av världen också.
Jag gillar världen.

Kommentarer
Postat av: Alice

lika mycket som jag gillar att vara arg av en orsak.

2010-03-07 @ 00:57:44
Postat av: Kajsa

Tack för den Johanna:P

2010-03-07 @ 15:23:55
Postat av: Johanna

Tänkte mer på att jag är så vis :D

2010-03-07 @ 19:54:23
URL: http://fashionerar.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Det kan diskuteras... :D

2010-03-08 @ 21:39:05
Postat av: Johanna

Nej det behövs inte ;)

2010-03-09 @ 10:17:53
URL: http://fashionerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0